back to flippoland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van co hoek - WaarBenJij.nu back to flippoland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van co hoek - WaarBenJij.nu

back to flippoland

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

24 Augustus 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

vandaag voor een dagje in maleisie, waar ook zoveel moois is te bekijken en waar ze ook heel fraaie dive sites hebben. morgen terug naar de filippijnen, eerst naar manilla en dan eens kijken of het al tijd is om terug te gaan of dat er nog wat valt te beleven in het noorden van de filippijnen. ik heb ook nog een uitnodiging en wat me trekt is het eiland palawan... ja ja om te duiken!

de laatste dagen was ik, zoals afgesproken, aan, op en in het imposante toba meer en om meer specifiek te zijn op het eiland samosir in het toba meer. het is werkelijk prachtig maar tamelijk verlaten zo buiten het toeristen seizoen. de natuur is overweldigend mooi de ontstaansgeschiedenis evenzeer, een verschuiving van aardplaten is er de oorzaak van dat vandaag de dag een meer is van 17 km2 dat maar liefst 450 meter diep is, maar dat wisten jullie al ;-)

aangekomen ingecheckt bij resort carolina in vrijwel uitgestorven tuk tuk. aldaar al snelin gesprek gekomen met een jong stel uit rotterdam. na wat heen en weer gepraat en wat vragen bleken jacko en zijn vertederend mooie vriendin jenny, die hij hier vijf jaar geleden heeft leren kennen, bevriend te zijn met merlijn - de broer van isis - een vriendin en reisgenoot in de usa. vervolgens trokken we twee dagen met zijn allen op.

en deelden we de auto die bestuurd werd door putra, onze driver. ik mocht bij nader inzien van de eigenaar niet zelf rijden. de eigenaar was onverbiddelijk ... zijn afwijzing deden mijn ergernis stijgen en mijn achterdocht bovenmatig groeien. later werd duidelijk dat hij meer moeite had met het weggedrag van zijn landgenoten en in het geheel niets af te weten van mijn bijdragen aan de magnetische aantrekkingskracht van de autoschroothopen in mijn leven...

hetgeen niet wil zeggen dat ik belabberde rijvaardigheden zou hebben, helemaal niet zelfs! wat! ...ik ben een uitstekende chauffeur, in aanmerking genomen dat ik door deze wereld laveer met slechts een oog en een oor en daarbij ben ik verschrikkelijk snel afgeleid, maar er is ook zoveel te zien ...

zo die wind is voor eens en voor altijd uit de lucht of in mijn rug ... ik wil er nooit meer wat over horen. tijd voor gezeur en gezeik heb ik zowiezo niet meer... de wereld staat in brand en in nederland klaagt men over een onder water gelopen kelder...

like what you do - do what you like.
terug naar jenny, eh jacko en jenny, zij waren daar met twee jonge zusjes (ka ka) van haar - sari en ... die naam ben ik nu al weer vergeten ;-(. ik word oud. en ik was aan het danau toba met renny, de vrouw van het onroerend goed aan het toba meer uit medan. ja, en renny en jenny kenden elkaar ook al jaren. think global en act local!

gisteren afscheid genomen van nelson, waar ik in medan meerdere malen koffie mee dronk aan de oorverdovende hoofdstraat van de stad. nelson wil dat ik voor zijn zoon een studieboek uit nederland opstuur, en ook cindy uit djokjakarta heeft medicijnen nodig voor kinderen in en buiten djokjakarta.

vanaf morgen dus weer voor enige tijd in de filippijnen, dan is ook mijn filippijnse telefoonnummer weer actief... +639054180015.
later

  • 24 Augustus 2008 - 11:25

    Paul Hoevenaars:

    Hallo Co,

    Wat leuk om te lezen dat je op Samosir-eiland zat! Suzan en ik waren daar lang geleden, voor de kinderen geboren werden. Het was een hoogtepunt in onze toch al heel mooie vakantie op Sumatra. Wat we ons nog als de dag van gisteren herinneren, is de wandeltocht die we over het eiland gemaakt hebben, samen met een zeer verliefd stel met wie we nog steeds vrienden zijn: op dag 1 zijn we door de bossen heen de steile kant van de helling omhoog gegaan. Bovenaan gekomen, stonden daar een paar eenvoudige huizen op palen, waartussen de beesten scharelden. We werden gewenkt door een vrouw die ons uitnodigde voor de nacht (tegen zeer geringe vergoeding). Ze heeft de door ons aangewezen haan gekeeld en geplukt en die hebben we 's avonds geprobeerd met rijst te eten, alleen was die voor mij te scherp gekruid, terwijl we toch al heel wat gewend waren inmiddels. De volgende dag zijn we via een lange, mooie tocht helemaal naar de andere kant van het eiland gelopen en aan het eind van de dag met een taxibusje teruggegaan naar onze kamer.

    Ik hoop nog je wat meer te kunnen volgen dan de afgelopen tijd en meer van je verhalen te kunnen lezen. Veel plezier nog verder en als je naar huis komt: goede thuisreis gewenst.

    Hartelijke groet, Paul

  • 24 Augustus 2008 - 18:48

    Marlijn:

    Hey Co,
    Ik heb je gevonden! (Finally....)
    Toffe foto's. Ik heb je via Hyves een prive bericht gestuurd.
    Liefs Marlijn

  • 24 Augustus 2008 - 22:15

    Paul:

    Amice,
    Jammer dat ik je telefoontje gemist heb. Uit je woorden voelde ik dat je je aan het voorbereiden bent op een terugkeer naar Nederland.Dat wordt een cultuurschok; zeker als je geen tijd meer hebt voor gezeik en kleinburgelijk geneuzel...
    Ik blijf me over je verbazen; een globetrotter,gevorderd duiker, begenadigd schrijver, filosoof met een relativerende kijk op het leven wil in Rotterdam keukens gaan verkopen aan de welgestelden???? We hebben het er nog wel over, binnenkort of later.

    Groet ook van Dana,
    Paul

  • 25 Augustus 2008 - 13:52

    Donald:

    zie mail over case op mailadres ecco

    Donald

  • 26 Augustus 2008 - 19:36

    Linda:

    hey co,

    toch nog gelukt om je te vinden. Wat mijn vader betreft zat je veel te hoog (noordelijk). heb enkele verhalen gelezen, maar nog lang niet alles. ook de fotos nog niet allemaal gezien zitten wel mooie tussen dat je nog terugkomt. verplichtingen?

    x linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 80309

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: