new york - back in the crowd - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van co hoek - WaarBenJij.nu new york - back in the crowd - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van co hoek - WaarBenJij.nu

new york - back in the crowd

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

07 Mei 2008 | Verenigde Staten, New York

na een reis van 3000 mijl, dat is bijna vijf uur vliegen, weer terug in new york. als ik nou toch in een stad wil zijn in dit inmens grote land dan in de interessantste stad van het land! al komt san francisco dan ook snel in aanmerking: new york is dan meer hormoon gedreven en in san francisco en omgeving, waar ook hard gewerkt wordt overigens, is men meer ontspannen. ik logeer in brooklyn, bij caitlin :- bij wie ik bij de aanvang van mijn reis ook al een encounter had. eergisteren samen naar een zuid afrikaans restaurant in fort green geweest; een buurt hier in brooklyn. je ziet trouwens de nederlandse invloed in de zuid afrikaanse keuken. de volgende dag al vroeg gezworven door de wijk. heerlijk is dat toch. kwam in een heerlijk zachte ochtendzon terecht bij een cooperatie (food corp) van 4000 vrijwilligers die een bedrijf voor biologische producten runnen. ze produceren alles zelf, hebben niemand in dienst, iedereen werkt enkele uren. alles is van buitengewoon hoge kwaliteit en de kosten zijn 15% lager dan gemiddeld. in de avond eindelijk weer eens zelf gekookt!
vandaag dan naar het vernieuwde - al is dat alweer even geleden - museum of modern art ... het moma
volgende week naar manilla, naar juliette. we gaan maar even niet naar birma - zo dat al weer zou kunnen sinds de onlusten. de tragedie; die cycloon. waar dat land (!) of die provincie (?) door wordt geteisterd is echt moeilijk voor te stellen. ik hoor net dat er minstens 22 duizend doden te betreuren zijn.
na enkele weken in de filippijnen gaan we vermoedelijk naar pai, een verrekt klein plaatsje van vier straten in noord thailand, later meer!
eh ... en dan nog wat: texel is op tessel, of was het nou tessel is op texel ... nog maar even vragen!
later



  • 07 Mei 2008 - 16:26

    Jona:

    Dag Co,
    Veel plezier in NY en goede reis naar de Filippijnen. Ook ik ben op Texel, met Tessel, Ton en Margreet. Waardeloos oord, geen reet te doen, maar wel gezellig hoor. Ton betaalt alle etentjes, mmmmmmmm. Dus dat is chill!!!
    Nou dag dag tot gauw .... je komt toch wel terug?
    Jona

  • 07 Mei 2008 - 17:16

    Robin:

    Zo reiziger. Nog steeds op de planeet dus. tja t kon zijn dat de ambities immer groeien toch....? Nou clinton ligt druit dus dat zul in the Apple ook wel te zien en horen krijgen.
    Leuk, zoals je door the area kuiert in N.Y.
    De biologische product-runners hebben jouw respect gewonnen merk ik, maar hou dr wel rekening mee Co, dat met 15 % minder kosten en weinig werkuren je weliswaar per uur redelijk boert maar nog steeds zelf geen fantsoenlijk maal op je bord hebt hoor, met zoveel mee-eters; laat staan biologisch. maar toch; inderdaad een loffelijk streven. En nu weer door naar manilla. Overigens worden de dodenaantallen van birma overal ernstig betwijfeld i.v.m. de belangen van verschillende groeperingen om diezelfde cijfers hoog, danwel laag te houden. ( hulporganisatie's / bedrijven etc. )
    Hier prachtig weer ( niet alleen een ochtendzonnetje maar de godganse dag de koperen ploert; heerlijk alleen slecht voor de handel ) en de mensen worden dus alweer vrolijker. Reden om terug te keren...?
    oke kerel, plezier ze en veel groeten, Robin

  • 08 Mei 2008 - 21:09

    Roel:

    waar blijven #$@&*(%$ de %$$@ foto's??
    (clubs, mini-vrachtwagentjes, caitlin etc...)

  • 08 Mei 2008 - 21:12

    Roel:

    waar blijven #$@&*(%$ de %$$@ foto's??
    (clubs, mini-vrachtwagentjes, caitlin etc...)

  • 08 Mei 2008 - 21:54

    Nynke:

    Co,
    Volgens mij ga je zo de tweede fase in van je reis;het avontuur in Azië.
    Mischien als faseovergang: wat was in de VS het meest de moeite waard, of wat heeft de meeste indruk op je gemaakt, wat was een teleurstelling en wat neem je mee en zal invloed hebben op je vervolg, of te wel de komende 3/4 weken? Leuk om over na te denken tijdens de vliegreis.
    Ben benieuwd naar het weerzien met Juliette en je eerst indruk van de mensen daar.
    Leafs Nynke

  • 09 Mei 2008 - 06:59

    Tessel:

    hoi co ik ben juist op texel en niet op tessel want anders moest ik dat hele eiland op mijn hoofd dragen dag tessel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 80306

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: