manila - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van co hoek - WaarBenJij.nu manila - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van co hoek - WaarBenJij.nu

manila

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

20 Mei 2008 | Filipijnen, Manila

eerst enkele dagen achterna gezeten door een cycloon - vergezeld door bakken regen. nu is het al weer dagen droog en warm. mijn god wat kan het hier warm zijn, met een luchtvochtigheid die je naar de keel grijpt ... dit is ongelogen, maar de waarheid is ook dat het me goed af gaat - die warmte. ik hou me rustig ;-) en dat gaat uitstekend hier.
de stad manila is enorm groot en de tegenstellingen tussen rijk en arm onvoorstelbaar. in de filippijnen zou 80% van de bevolking arm zijn en de echte rijkdom is in handen van nog geen 5% van de bevolking.
duizenden kinderen leven op straat, duizenden verblijven in tehuizen. het kinderhuis waar juliette werkt, telt 20 meisjes en 50 jongens. ze noemen mij uncle co. als zo'n kleintje je hand grijpt ... ik vind het gewoonweg hartverscheurend om al die kleine kinderen in zulke kale omstandigheden te zien. ok ze krijgen eten en mogen naar school, maar de warmte en veilgheid moeten ze ten enenmale missen.
ook op straat, in steden maar ook in dorpen tref je armoede en dakloosheid, die zijn weerga niet kent. nederland is af, hier is men nauwelijks begonnen. de politiek is verrot en de samenleving - zeker de ambtelijke - corrupt.
later!
overigens lachen ze hier veelal; het land van de vriendelijke lach, ze blijven vriendelijk. wat er ook gebeurt.
later!

  • 20 Mei 2008 - 21:55

    Josee Roeleven.:

    Ja cootje, dit is different cook!!
    Wij zien het wel maar zappen weer gauw naar een ander net! Jij kunt je er niet aan onttrekken.
    Wij zitten dan wel met balkenende en wat populisten opgescheept.......maar........
    .........!!!
    Vindt het boeiend je verder te volgen op je reis! Maak je niet te druk met die hitte!
    koele kus van mij!
    joseé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 80299

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: