ninth ward - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van co hoek - WaarBenJij.nu ninth ward - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van co hoek - WaarBenJij.nu

ninth ward

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

30 April 2008 | Verenigde Staten, New Orleans

in het gebied de 'ninth ward' zijn de huizen grotendeels weggevaagd door de tropische storm katrina in 2005. van het totale dodenaantal, ruim 1800, waren er ruim 1500 hier in louisiana te betreuren. de getroffen wijken liggen er nog steeds deplorabel bij. de bureaucratie, veroorzaakt door de centrale, regionale en lokale overheid, is er volgens de (voormalige) bewoners in die buurten debet aan dat reconstructie blijft steken in mooie praatjes en goede voornemens. zelfs de acteur brad pitt die hier vlakbij schijnt te wonen en een groots rehabilitatieproject heeft opgezet voor de ninth ward onder de naam MIR (make it real) schijnt geen poot aan de grond te krijgen bij de autoriteiten.
isis en ik zijn de omgeving van de stad aan het ontdekken en kijken onze ogen uit.
morgen gaan we naar de hoofdstad van louisiana: baton rouge. je waant je hier en daar in koloniaal gebied. soms lijkt het op cuba, soms op afrika - zegt isis, want in afrika was ik nog niet.
van de stad new orleans weten we nu wel dat het overal swingt; overal hoor je muziek, veelal jazz maar ook blues tiert welig... ik ervaar niet zelden iets melancholieks bij deze muziek. het is zo oude doos. dan hoor ik liever de nieuwe muziek = in san francisco, in new york?
donderdag naar san francisco - palo alto!
een nieuw hoofdstuk van dit avontuur. we zijn daar enkele dagen voor we teruggaan naar new york. isis gaat de 4e terug en ik de 5e.
oh ja, ook al vind ik het lekker rustig zonder telefoon ... sinds vandaag heb ik een usa nummer, alleen voor berichten per sms - dat noemen ze hier texten - bellen heeft geen zin. ik neem niet op ;-) en het is alleen voor noodgevallen. jullie drukken het volgende nummer: 0015043907801
later
co

  • 01 Mei 2008 - 07:28

    Robin:

    Hallo Co,
    Hier alles rustig verlopen met een koninginnenacht / dag die met een gevoelstemperatuur van 10 gr. als koud mag worden bestempeld. Beetje zon, af en toe regen. Tikkie anders dan daar denk ik.
    Grappig dat je dat project van Brad Pitt noemt. Zelfbouw huizen in de vorm van halve tunnels geloof ik, waarvan hij er aanvankelijk een stuk of dertig zou bouwen. En bij gebleken cucces meer. Maar dat is er dus niet van gekomen.
    Verder; merk je daar iets van de omslag van het succes van obama ? Hier vertellen de kranten vooral dat dominee wright hem erg in de weg zit en dat Hillary daarom weer opnieuw in de lift zit. Zijn kleur en alle associatie's daarmee gaan Obama uiteindelijk toch opbreken lijkt t.
    Goed. Vandaag dus San Fransisco. Heuveltje op heuveltje af. Vergeet niet de "streetcar" te nemen. Al is het maar voor een goede foto vanuit "the streets of san fransisco".
    Doe nog een paar clubs an en vertel.
    opnieuw heel veel groeten.

  • 01 Mei 2008 - 12:38

    Ton:

    Ha Co,
    Hier heb je nog een kans om los te raken van een beetje materie. Heb jij thuis (in Voorburg, ha) nog die parketboenmachine die je nooit gebruikt? Zo ja, waar bewaar je die?
    Veel plezier in San Francisco!
    Ton

  • 02 Mei 2008 - 19:55

    Robin:

    oke,oke....san francisco.....tikkie tebeel witte wijn...?

  • 03 Mei 2008 - 14:20

    Mamq:

    hallo co hier je moeder zo ze stelen daar toch nog steeds fijn te lezen dat hetgoed gaat met je ik mis je wel zoentjes xxxxx van mij zelf ge typt knap he dag hoor ma het is hier zomer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 80313

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: