cambodja, regen seizoen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van co hoek - WaarBenJij.nu cambodja, regen seizoen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van co hoek - WaarBenJij.nu

cambodja, regen seizoen

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

30 Juli 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

ik doe mezelf geweld aan en dat bevalt eigenlijk niet... ik heb de pest aan regen en ben er middenin beland! gisteren nog in bangkok een mooie wandeling gemaakt in de brandende zon - met marleen en mark een stel uit utrecht. bij terugkomst waren de visa voor cambodja en laos binnen. vanochtend vroeg dan ook vertrokken met een minibus naar de grens van thailand en cambodja. dat was nog een comfortabele onderneming. vanaf de grens begon de ellende pas goed. de regen kwam loodrecht naar beneden en ik dacht met heimwee terug aan de zonovergoten eilanden van indonesie.de gedachte om als de wiederweerga te gaan duiken in kalimantan, heb ik met moeite kunnen verdringen. in de lonely planet, mijn grootste informatiebron van de laatste maanden, las ik dat het eigenlijk alleen in de middag regent in dit deel van zuid oost azie. ik heb me vermannen en nam plaats in een taxi die me gedurende zes uur over een nieren verwoestende weg naar siem reap bracht. bij siem reap zijn de mooiste tempels ter wereld te vinden, stammend uit het begin van de 12e eeuw. angkor wat is wel de grootste en meest indrukwekkende. dat mag ik uiteraard niet missen. ik deelde de taxi met martha uit de oekraine en martin uit ierland. de weg was verschrikkelijk en de regen kwam met bakken uit de hemel. een obscure luchtvaartmaatschappij zou de regering betalen om deze weg vooral niet te verbeteren - dat zou teveel klandizie kosten ;-) buddha's wegen zijn ondoorgrondelijk en zelden aangenaam...
de bevolking is heel anders dan in thailand, om te zien veel donkerder - veel mooier vind ik - en opnieuw een vrolijkheid die me roert. en dan ben ik nog niet eens lang hier en heb ik nog weinig mensen ontmoet. ook staat ook laos nog op mijn 'programma'. de scenery daar, de mensen daar zou alles moeten overtreffen - ik ben dan ook enorm benieuwd. de komende dagen dus de tempels van angkor wat en dan een vlucht naar pakse, een plaats in zuid laos. vandaag, na een reis van 13 uur ga ik een mooie maaltijd zoeken en dan een kroeg in - wat ik je brom.
oh ja, mijn telefoon is nu vrijwel helemaal uit de lucht, dus ik ontvang alleen nog berichten en telefoontjes. ik zal over een paar dagen in laos wel een nieuwe simkaart kopen ...
later.

  • 30 Juli 2008 - 21:09

    Liduine:

    Hoi Co, wat jij nu doet, gaan wij over 2 maanden ook doen ( natuurlijk zonder regen), dus je verhalen brengen me in de stemming. Dus schrijf maar uitgebreid over Cambodja en Laos, graag wat foto's en vooral genieten. Liefs, Liduine.

  • 31 Juli 2008 - 13:16

    Ab Van Der Burg:

    Hier, Co, in Nederland, is de atmosfeer broeierig. De zon drukt ongenaaktbaar door de vochtige lucht. Veel mensen lopen te puffen, en mensen met een gezellig overgewicht gaan liever onder een boom zitten dan dat ze zich verplaatsen. Er hangen talrijke geuren in de lucht, van verrotting tot verrukking. En er moet veel gedronken worden, want het merendeel van de mensen baadt in zweet. Er wordt gesnikt om en gesnakt naar een verfrissende bui regen. Op zaterdag zijn op de Voorburgsemarkt nog altijd de vaste elementen te bewonderen. Je vindt ze voor de kraam van de kaasboer, de bloemenstal en de visboer. Geluiden zijn er ook hier in overvloed, van auto-alarmen tot motorfietsen met een hoog uitlaatgehalte. En de mensen hier, Co, die zien er soms prachtig uit, in alle kleuren van nationaliteiten; maar ook verschrikkelijk als ze in korte broek gekleed zijn. Witte benen en overhangende vetrollen. Je zult er weer aan moeten wennen als je in dit knusse landje terugkomt. Ik ben benieuwd hoe Nederland de zwoele nacht doorstaat. Zoals ik het grappig vind dat je onderweg bent. In welke taal droom je?

  • 31 Juli 2008 - 13:34

    Donald:

    Hej Co, Even een bericht: alles goed met huis en kat, maar dat wist je al, niettemin nogmaals en met een aai van Case. Neem alle tijd. Ik heb het geweldig in Voorburg,
    Donald

  • 01 Augustus 2008 - 13:43

    Duikguru:

    Van je bril geen spoor. Aanraders voor Laos: Don Det en zeker Luang Prabang niet overslaan. Mazzel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 80331

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: