menado of manado - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van co hoek - WaarBenJij.nu menado of manado - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van co hoek - WaarBenJij.nu

menado of manado

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

17 Juli 2008 | Indonesië, Batavia

de afgelopen dagen was ik in jakarta. ik had een afspraak met khing prasatya een bevriende zakenrelatie uit den haag. zij is in indonesie met haar zoon danny die hier met een porsche op race circuits scheurt. ik logeerde bij een tante van juul en de chauffeur van de familie prasatya, rudiman, reed me overal naartoe. het primitieve weer even losgelaten - daar heb ik gek genoeg geen moeite mee ;-) we hebben weer prachtige restaurants bezocht. khing is ook een chinees en je weet wat ik daar eerder over schreef - een voorliefde voor de goede keuken. en passant spraken we over kwaliteitsystemen, over een nieuw verzorgingshuis en dat ik vooral bereikbaar moet zijn want er zat stroomversnelling in de ontwikkeling van een project. misschien wel eerder terug naar huis... waarom vind ik dat en leuk en krijg ik er spanning van in mijn rug ;-)
in de nacht uit geweest met danny en hongh - de chef techniek van zijn team. danny chu als je hem wilt googlen, komt hier al jaren en al is hij maar jong, hij weet de weg in deze stad - die bijna driekwart van nederland beslaat en evenveel inwoners heeft.

gisterenavond laat aangekomen op het noordelijkste puntje van sulawesi - dat vroeger celebes heette - met een soort spacetaxi, helemaal opgedoft met toeters en bellen naar een hotel gereden en in de nacht al meteen naar een nachtclub geweest om mijn verjaardag in te luiden. dat je zo'n club hier zou treffen, hield ik niet voor mogelijk. housemuziek, dansen. met ogen op steeltjes liep ik daar rond. kennis gemaakt met tirza, die grappig genoeg een nederlandse achternaam heeft. morgen gaan we samen de omgeving verkennen. eigenlijk wil ik hier niet te lang blijven en al gauw doorreizen naar bunaken of naar een van de togean eilanden.
vandaag kreeg ik ook bericht van julie en scott, zij zijn nog op flores en gaan begin augustus terug naar yangon in myanmar. ik ga waarschijnlijk naar hen toe. zo'n kans laat ik niet glippen... maar eind juli eerst naar cambodja en laos en dan via thailand (?) naar myanmar - het voormalige burma.
later.

:SMS update:: 20 juli 2008 :
heerlijk aan het duiken bij menado, rond bunaken in het noorden van sulawesi - vlakbij de evenaar. het leven is hier warm, simpel en goddelijk mooi :-)
later.

  • 17 Juli 2008 - 16:12

    Robin:

    van harte kerel.

  • 17 Juli 2008 - 21:07

    Arnold En Jacinta :

    hallo Co, in jouw tijdszone ben je alweer een dag ouder maar bij ons, gelukkig, nog niet!
    van harte en dat het een jaar van loslaten mag worden.
    lieve groet van ons allen

  • 17 Juli 2008 - 22:42

    Simon:

    mijn hartelijke gelukwensen aan de jarige reiziger. ik denk aan het gezegde: a rolling stone nevers gathers .....moss (of was het dirt ?); dusss.....keep on rolling en walking dear Co!!!! en verzamel verder die indrukken die je losser maken. met feestelijke groet,Simon
    P.S.: Case is in goede verzorgende handen van mevrouw Haaksma en nu ook dus van Donald , dus as good as it gets, dunkt mij.

  • 18 Juli 2008 - 12:12

    Paul:

    Nou zo te lezen heb je er nog geen genoeg van.
    Van harte gefeliciteerd!
    Groet,
    Paul

  • 20 Juli 2008 - 10:55

    Liduine:

    ik word toch langzaam een beetje jaloers, Co, zeker gezien het weer: wij hebben al bijna een snorkel nodig in de laan!
    Even over Case: sinds een week is Donald er en ik merk ( nu ik weer even voor Case zorg) dat het hem erg goed doet, dat er iemand in huis is, gelukkig maar. Nou, wij modderen hier maar door, maar beginnen ons langzaam ook voor te bereiden op IndoChina eind sept.! Ben jij er dan nog in de buurt? Liefs, Liduine.

  • 21 Juli 2008 - 07:55

    Irene:

    Gefeliciteerd Co, we zijn weer even oud.
    We zwemmen in gedachten met je mee. Hebben rond Bunaken onze eerste zeeslang gezien. Was wel even schrikken.
    Geniet maar van dat warme bad daar.

    groet Irene

  • 14 December 2008 - 16:43

    Len 17 Juli:

    54 vandaag, jongen!
    Van harte gefeliciteerd namens alle Van der Hoekjes uit het Schiedamse. Have a nice day
    Kus Len

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 80296

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: