advanced diving course - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van co hoek - WaarBenJij.nu advanced diving course - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van co hoek - WaarBenJij.nu

advanced diving course

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

22 Juli 2008 | Indonesië, Bunaken

zo'n open water course diving die ik volgde in de filipijnen is uiteraard geweldig en het staat mij toe te duiken tot 18 meter. de volgende stap waaraan maar 35% van de open water duikers begint - zo vertelde nicolas uit zwitserland die wel 4000 duiken maakte, is de advanced diving course en guess what? sinds vandaag ben ik gecertificeerd advanced diver. je vraagt wat dat te betekenen heeft ;-) nou, dat zal ik je haarfijn uit de doeken doen. ik mag nu tot het diepste gaan; tot 30 meter dus - al gauw een flatgebouw van 12 etages. en ik leerde meer van navigeren en nog beter ;-) met mijn drijfvermogen omgaan - niet lachen sara. dit wilde ik even delen... al zal het jullie weillicht worst zijn. over worst gesproken. er is hier in manado een hondenfokerij voor consumptie. ik was op een feestje van vrienden van tirza en daar kreeg ik het als een snack aangeboden. ik kon pluto - hoe lekker ook klaargemaakt - toch niet zo maar in mijn mik stoppen, dus met mijn vriendelijkste glimlach, die een aziatische glimlach niet echt wegdrukt, deze naar sate gambing smakende lekkernij beslist geweigerd. tirza kon nauwelijks begrijpen waarom ik dit lekkers moest versmaden. schouderophalend verdween pluto met een slok arak aangelengd met sprite.

eigenlijk heb ik verrekte weinig te vertellen. het is hier gruwelijk mooi, het weer levert 30 graden en ook het water is niet veel koeler. ik ben ontzettend gelukkig hier. duiken is een lust, de bewoners van bunaken zijn te aardig voor woorden. hun voorkomendheid en plezier in alles wat ze doen is weergaloos - of zijn ze gewoon als de dood voor grote blanken - wie zal het zeggen...
vanaf morgen nog twee dagen met tirza op stap naar lembeh en dan terug naar jakarta. ik ga zo eens kijken op het internet waar ik dan heen zal gaan.

ik wens iedereen een mooie zomer :-) en alle goeds.
later.

  • 22 Juli 2008 - 11:01

    Ton:

    Ha Co,
    Nu nog de cursus diving instructor en je hebt meteen een economische reden om in tropische oorden te verblijven, voorgoed? nee toch? niet doen hoor! Over een week vertrekken wij voor een schamele, burgerlijke 2,5 week naar La France. Kussen van Tessel!!!! Er ligt een geeltje op tafel waar ze op heeft geschreven: lieve co bedankt voor de tarsier, we gaan over een uurtje samen naar het Omniversum: een film over dolfijnen, tja die heb jij om de hoek, nou dag, geniet,
    Ton

  • 22 Juli 2008 - 18:17

    Marcel:

    Hoekema, wie is goddomme TIRZA. Ik volg as good as possible jouw geschriften en ineens duikt daar Tirza op en iedereen is daarna leuk, aardig, mooi, de omgeving is top en jij vreet hond na drankgebruik.
    Ik ben jaloers. En ik geniet van je avonturen.
    XXXX

  • 24 Juli 2008 - 22:15

    Dorien:

    Hee Covanderhoek, wat kan jij kletsen zeg over je reis. ik snap niet dat je tijd hebt om iets te beleven, zoveel tijd moet je besteden aan schrijven. Klinkt wel behoorlijk leuk allemaal. Je wil zeker niks weten over denhaagonderdak he? nou ja, dat is onze connectie dus ik zeg er toch iets over:
    het is goed gegaan.
    Dat is wel genoeg zeker? Dan ga ik nu naar canada, ook maar es op vakantie.Dag!
    dorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 80170

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: