california - san francisco: dress in layers - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van co hoek - WaarBenJij.nu california - san francisco: dress in layers - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van co hoek - WaarBenJij.nu

california - san francisco: dress in layers

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

03 Mei 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

al weer twee dagen in de omgeving van san francisco. donderdag het feest van de herkenning van oude vrienden. richard en ik kennen elkaar al gauw meer dan 30 jaar. ;-) richard en janet hebben vrij genomen om ons te entertainen. met janet in een golfkarretje over het terrein van stanford university gescheurd.
verder die dag wat rond gestruind in palo alto waar zij wonen. hier is google ontstaan en gehuisvest in steeds meer gebouwen en steeds verder uitgewaaierd over de outskirts van dit stadje. de (san francisco) bay area en silicon valley, de basis van het apple concern en is een godvergeten rijk gebied. als californie een land zou zijn zou het de achtste economie van de wereld zijn. vergelijk nederland dat een op een zestiende plaats te vinden is.
gisteren met janet en richard - die nu rick heet - naar de kust geweest. naar de plaatsen big sur en carmel. een picnic niet zonder wind aan de pacific ocean. koud dus!

vandaag naar san francisco geweest. de stad waar het in ochtend altijd kouder is dan in de middag, dus is kleding daar meestal op aangepast 'you dress in layers'.dan kan je door de dag heen steeds een laagje uittrekken. we waren in een prachtig nieuw museum met de naam "de young" in het golden gate park, gevestigd op een voormalig defensieterrein. later naar een tentoonstelling van het werk van de fabelachtig goede fotograaf annie leibovitch in lincon park in het gebouw van the legion of honnor, waar ook het holocaust memorial is te vinden.'s avonds naar een concert van earl klugh geweest. indrukwekkend gitaarspel - is niet echt mijn ding maar het gaat om de reis ;-). na enkele nummers kwamen de drum en blazersectie goed los en nam het concert een andere, meer jazzy wending.
later

  • 04 Mei 2008 - 11:52

    Annette:

    Ha die Co,
    Wat ben je mooi dun geworden zeg!!;-))
    Ben een beetje jaloers, heerlijk zeg dat 'op pad' zijn.
    Heel veel plezier en drink er maar eentje "on my behalf"
    groet
    Annette

  • 04 Mei 2008 - 16:16

    Ton:

    Hallo Annette,
    Laat je niet foppen door die foto ...
    Groet, Ton

  • 06 Mei 2008 - 13:16

    Tessel:

    Dag lieve Co,
    wij zijn nu op Texel. en wij hebben het hier heel gezellig. en jij? groetjes tessel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 80172

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: