lipa in batangas - Reisverslag uit Lipa City, Filipijnen van co hoek - WaarBenJij.nu lipa in batangas - Reisverslag uit Lipa City, Filipijnen van co hoek - WaarBenJij.nu

lipa in batangas

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

25 Mei 2008 | Filipijnen, Lipa City

alvorens echt de provincie in te gaan, het stadse leven te laten voor wat het is - hectisch en met veel verleiding - ben ik een weekje ingekwartierd bij 'the farm at san benito' een wellness centre dat holistisch georienteerd is. het is een prachtige oase in batangas, zo'n 100 km ten zuiden van manila. naast tijd voor beweging ligt het accent op verantwoorde maaltijden. allemaal "living foods". dat betekent in ieder geval vegetarisch en niets wordt gebakken of gekookt. nou ja niets is niet helemaal waar: de farm serveert maximaal 15% gekookt voedsel. da's vast prettig als je pasta eet, of een aardappel ;-) en als ze iets knapperigs willen serveren gebruikt een kok uit deze keuken een dehydrator, die haalt het vocht uit het voedsel. 't is wat! het is een keuken die ook in europa al voeten aan de grond heeft. verbazingwekkend hoe lekker dat allemaal kan zijn. de crux is dat je met bakken en koken de belangrijkste bestanddelen - enzymen bijvoorbeeld - van voedsel vernietigt en je zo jezelf ziek maakt. ik vind het gewoon lekker - wie zei dat ook al weer - en interessant. en dan zijn ook hier de grondige massages waar ik zo verrukt van ben. de therapeutische variant is alsof je nadien twee centimeter langer bent. ik wist niet dat ik in zulke posities kon verkeren ...
de 'employees' van de farm zijn alleraardigst en heus hulpvaardig, ze bevestigen alle cliches die wij steeds over aziaten horen. ik sprak een meisje dat zei: uiteraard is het leven soms moeilijk maar ik kies ervoor om gelukkig te zijn. kom daar maar eens om?!
de employees verwennen me: ze lopen me achterna met drankjes ;-) ... en, en dat maakt hen zonder enige twijfel populair bij mij ;-) ze zijn gek op mijn blanke huid, op mijn stevige armen en willen weten of de slag in mijn haar (?!) echt is. ze willen zelfs voelen of mijn haar zacht of hard is ...
eind van de week tref ik juliette en gaan we romblon island.
mijn aziatische telefoonnummer is +639162903212
later.

  • 25 Mei 2008 - 11:06

    Nynke:

    Hé Co,
    Wat een afwisseling in je reis. Fijn om je via de mail te kunnen volgen.
    Wordt dit je nieuwe kuuradres!
    Ga ik gewoon een keer met je mee.


  • 25 Mei 2008 - 11:56

    Marcel:

    Cootje, wat vervelend allemaal op zo'n Farm. Ik hoop van harte dat Juliette je zo snel mogelijk komt bevrijden. Wat/waar is Romblon Island?
    Groet,
    Marcel

  • 25 Mei 2008 - 13:04

    Josee:

    Lieve playboy,
    ben je echt 2cm opgerekt???
    Wat een zalig oord voor je Co !!
    Het heeft alles om een mens te doen"herleven."en........... er voor te kiezen om gelukkig te zijn!!
    laat ze nog even genieten van jouw mooie blanke huid,je stevige armen en je prachtige haar!
    dikke hollandse kus,
    joseé

  • 25 Mei 2008 - 21:37

    Corry:

    Joh Co, ik dacht dat het afzien, lopen en ploeteren zou worden maar....... Ik wil dit ook wel, ik geloof niets meer van het afzien en.... al die andere kreten.
    Ben blij dat je geniet dus... ga lekker door en laat ons mee genieten.
    X Corry


  • 26 Mei 2008 - 06:58

    Ton:

    in een wellnessresort, mmm, een personeelsuitje op een vlot is bijkans avontuurlijker Co! Maar: geniet er van, word gerust 2 cm langer (dat valt toch niet op) en val ook wat af (valt ook n...), gr Ton

    [even een taalfoutje geëlimineerd, straks leest die whisky-dame toch nog mee ...]

  • 26 Mei 2008 - 14:11

    Paul:

    Nou, nou Co, wat een verwennerij! Lijkt me interesant, die keuken. Absoluut een stuk gezonder dan die vette hamburger die ik gisteravond weer eens ophad!
    Doe je wel voorzichtig knul. Kijk uit voor enge ziektes. Doe Juliette de groeten van me, ben benieuwd naar dat ijland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 80165

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: