azie eindelijk - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van co hoek - WaarBenJij.nu azie eindelijk - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van co hoek - WaarBenJij.nu

azie eindelijk

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

15 Mei 2008 | Filipijnen, Manila

gisteren aangekomen in manila na een spoedig verlopen, maar verrot lange reis van anderhalf etmaal. in singapore nog bijna het vliegtuig gemist. met een blauw zwaailicht naar de gate van vertrek gebracht, door een bereidwillige flight attendant. kom daar op schiphol maar eens om ... ;-)
juliette haalde me op, en het weerzien was als was ze alleen even boodschappen wezen doen, heerlijk! na inchecken in een hotel - een oase midden in de stad - in de stad heerlijk italiaans gegeten ;-) en later naar een band in een club met filippijnse vrienden van juul. ze speelden reggae en blues, met blazers en zangeressen. ik heb staan swqingen tot in de vroege ochtend. ik weet niet door de verschilende tijdzones niet eens meer hoe lang ik toen al wakker was.
vanochtend eerst naar het ziekenhuis, want de nieuwe nagel op mijn duim is weliswaar aardig volgroeid, maar niet zonder een flink abces. al mijn verpleekundige zorg: soda, trekzalf en zelf snijden mocht niet baten. de chirurg zette er voortvarend het mes in.
na veel bureaucratische romslomp rekende ik 35 euro af en ben ik weer het ventje.
nu gaan we eten in de stad waar juliette woont en werkt en zien daar ester, de vrijwilliger die haar is opgevolgd in het weeshuis.
by the way ...
mijn amerikaanse telefoonnummer werkt hier niet. ik ben nu telefonisch bereikbaar op +639054180015 of, als we niet meer in de filippijnen zijn: 0645929474 (nederlands nummer).
ik hoop dat het goed met jullie gaat!
later.

  • 15 Mei 2008 - 15:32

    Eef:

    Lieve Co,
    Nu gaat het beginnen! Lees met plezier je verhalen, maar mis je wel hier!
    Hou de soda in de rugzak!
    dikke kussen vanuit het leidsche!

  • 15 Mei 2008 - 17:33

    De Sandbergens:

    Ha Co, zo te lezen heb je al heel wat mee gemaakt tijdens je reis tot nu toe. Leuk dat je een website bij houdt, dan kunnen we je volgen! Geniet ervan en we hopen dat het snel weer beter gaat met je duim!

    Groetjes Fred, Marcella en Kirsten

    ps, we reizen we achterna, we gaan volgende week naar NYC.

  • 15 Mei 2008 - 18:49

    Inge Wegereef:

    ha die co Hier een Weverslaner. Ik heb met veel plezier je site gelezen. je schrijft zeer amabel en ik blijf je volgen.
    Heel veel plezier en geniet!
    liefs Bob Job en Inge Weverslaan 14

  • 15 Mei 2008 - 21:03

    Christine:

    Lieve Co,

    Ik volg - tot nu toe ongezien - je reizen en berichten en alle reacties daarop (dag Ton!) Je 'backpackreis' komt over als één grote reunie en als erg gezellig met oude vrienden die je op je reis vergezellen. Komen er ook nog meditatieve lonesome cowboytrails? Of blijf je gewoon genieten van oude vrienden om je heen in nieuwe culturen en naturen met verrassende vergezichten?

    Liefs en pas op jezelf, Christine

  • 16 Mei 2008 - 11:18

    Robin:

    hoi Co,
    zo ontvangen worden en een nacht lang muziek en swingen; t lijkt verdomme wel vakantie met goede vrienden! Mooi kerel. Met ons gaat t goed. Intussen verhuist naar R'dam en de boerderij verzorgd achter gelaten. dwz; met wat meubels om de aspirant kopers te verleiden. In R'dam kamperen we in een huis met 2 stoelen en ( daardoor ) betrekkelijk veel ruimte. Het opbouwen kost weer opnieuw tijd.

    Goed; wens je veel avonturen in Azie, want volgens mij gaat t daar toch ook een beetje om, dus dat je maar veilig mag terug keren van genomen risico's en ontdekte zijpaden, en bij terugkomst kan zeggen "godsamme, heb ik daar geleeeeeefd!!!".....

    vertel nog s even; heeft Azie inderdaad twee gezichten; de beleefde vriendelijkheid en het afwijzende ondoorgrondelijke, of heeft deze rotterdamse plaatselijke chinees daar alleen last van ?

    gr. Robin

  • 16 Mei 2008 - 19:12

    Len:

    Ha die Co! Klinkt helemaal goed om zo ontvangen te worden. heeft Juliette goed geregeld. Geniet!

    Liefs Len

  • 17 Mei 2008 - 10:42

    Margreet:

    Goed dat ik weet dat je (nog) van swingen houdt! Feestje bouwen als je weer in NL bent? Dag, dikke kus!

  • 17 Mei 2008 - 20:08

    Liduine:

    Lieve Co, nu ben je wel heel ver weg. Wat gaaf om op de Filipijnen te zijn; Mathijs was er ook en vond het geweldig.Wat het chirurgisch ingrijpen betreft: dat zal je bij ons niet lukken voor 35 euro! Hoop, dat het gauw beter is en dan van alles ontdekken. Veel plezier en liefs, Freek en Liduine.

  • 17 Mei 2008 - 20:52

    Brigitte:

    ha die co..eindelijk een berichtje van ons. gaaf om te lezen wat je allemaal meemaakt...hier in Voorburg is het niet hetzelfde zonder jou, maar zoals je ergens al schreef....wij zijn steeds verder weg.
    Ik mis je. dikke knuf Brigitte.

  • 18 Mei 2008 - 11:29

    Jos En Rob:

    Ook wij zijn nogal en route geweest,vandaar het late reageren.Wat is dit leuk zo'n site!Genieten met je mee.en die vinger komt wel goed.Zijn ons inmiddels ook aan het voorbereiden op onze reis naar Cailfornia 13 juni.hebben er veel zin in.Tot nu toe missen we je nog niet echt.ha ha
    lieve groetjes en kussen van Jos en Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 80168

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: