Exit Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van co hoek - WaarBenJij.nu Exit Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van co hoek - WaarBenJij.nu

Exit Bangkok

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

15 November 2014 | Thailand, Bangkok

Tot mijn verbazing was niet hele verslag 'afgedrukt' - wellicht te lang? Wie zal het zeggen; hier de tweede helft ...

De volgende stop is Yangon in Birma en daarvoor moest ik een visum hebben. Even heb ik gedacht aan het aanvragen van dat visum in Brussel, maar van hieruit kon ik het ook regelen. Nu kan het zijn dat Birma - of zoals de regering het land noemt The Republic of the Union of Myanmar, ietwat zenuwachtig was vanwege de komst van Obama naar Birma, dat zal ik niet gauw te weten komen, maar het verkrijgen van een visum voor Birma heet me drie dagen avontuur opgeleverd. Het visum voor toeristen is maximaal 28 dagen geldig en geeft een 'single entry'. Bij mijn eerste aanvraag kreeg ik 'via een messenger' de vraag waarom wilt u zo lang naar Myanmar? Wat gaat u daar doen? Bent u wel toerist? De employee van de ambassade was zelfs naar Lamphu House gekomen om met mij en de staf te komen praten(!) Ik was er toen niet en werd ontboden op de ambassade. En wel op de volgende dag, om die en die tijd. Ik zou toen juist de Thaise masseuses Nong en Mai uit mijn favoriete wellness oord in Slovenië ontmoeten dus die afspraak moest wijken, zo gevoelig voor autoriteiten ben ik niet - sinds de grote battle met mijn jeugd - toch ging ik braaf naar de afspraak. In de naïeve veronderstelling dat de ambassade mij zou hebben ontboden op een solitaire afspraak, bleek ik in een lange rij terechtgekomen. Uiteindelijk kon ik na enkele uren later met een opgelucht gevoel vertrekken. Visum nog niet in de pocket, daarvoor moest ik later terugkomen. Hier in Azië geldt eens te meer dat de reis belangrijker is dan het doel. Schijnt zelfs een Boeddhistisch principe te zijn. Laatst weer de Boeddhistische zienswijze van de aanpak van problemen gezien. Dank aan Esther! komt tie: Can you solve the problem? Then don't worry

  • 16 November 2014 - 10:01

    Bas Van Den Elshout:


    Ha Co,

    Leuk om zo je reis te kunnen volgen, dus zeer bedankt voor de link! Ik ben benieuwd wanneer je naar Indonesië gaat want dat is mijn geboorteland en ik ben er meerdere malen geweest. Ik heb dan zelfs wel een paar tips als je daar prijs op stelt.

    Hier alles goed. Coen en Jan vannacht allebei niet thuis gekomen waarvan Coen zonder toestemming. Het is dus wat worstelen met de puberteit van de heren. De stoep ligt nog regelmatig open omdat de waterleiding vernieuwd wordt. De ruit van jouw voorkamer is vanwege de geboorte opgesierd door een halve ooievaar die er door heen is gevlogen. Wel een grappig gezicht. Ankie van Peter is een winkel begonnen op de Damlaan. Meubeltjes, koffie en thee met eigen gemaakte taart en workshops. Ze is er erg druk mee maar ook erg geinspireerd. Knap hoor op die leeftijd dat van de grond te krijgen.

    Goeie reis en take care,

    Bas


  • 16 November 2014 - 18:25

    Fred Sandbergen:

    Beste Co,

    Leuk jouw teken van leven te ontvangen.
    Marcella en ik komen voorlopig niet aan reizen toe, want wij zijn aan het bouwen in Falkensee.
    Half juli gestart. Veel stille periodes ivm de bouwboom hier in Duitsland. Onze verwachting is nu, dat het april wordt voor we kunnen inhuizen.
    Ondertussen zijn we veel aan het werk in ons eigen oerwoud: het dennen- en eikenbos.
    Verder hier alles okay.
    We blijven je volgen en zien je graag tzt in Falkensee.

    Hartelijke groet,

    Fred en Marcella

  • 16 November 2014 - 19:38

    Kirsten Sandbergen:

    Ha die Co! Mijn papa (Fred) heeft me de link doorgestuurd van je website en als mede wereldreiziger vind ik het super leuk en vaak herkenbaar om te lezen wat anderen meemaken en ondernemen. Birma is absoluut een van de meest bijzondere bestemmingen. Je kunt vrij eenvoudig een visum regelen bij de ambassade van Birma ik bangkok. Daar om de hoek zit een printshop die je alle formulieren kan geven en pasfoto's maakt. Dat kun je indienen en dan kun je in de middag dach ik het ophalen. Was toen vanaf 16.00 maar ik was er een uur eerder en toen begon de rij al.... In de brandende zon zonder...... Be prepared: water snacks en zonnebrand. Succes en geniet vooral! Groeten uit Nieuw Zeeland. Kirsten

  • 17 November 2014 - 15:45

    Rian:

    Hallo broer

    Bedankt voor de link en voor je verhalen leuk om te volgen eindelijk tijd na een drukke week
    maar de kleine Jane is een mooi mensje en Roan is lief voor zijn zus.
    Gisteren(zondag) is mama mee geweest dus waren het 4 generaties op rij.
    Verder gaat het z.n gangetje zorg verblijf is verlengd tot 29 dec.2014.
    Je zal ondertussen je visum wel hebben dus verder genieten.
    misschien moet ik dit soort verhalen maar gewoon naar jou mail adres sturen voor andere
    heeft dit geen toe gevoegde waarde

    liefs je zus xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 80192

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: