Entering Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van co hoek - WaarBenJij.nu Entering Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van co hoek - WaarBenJij.nu

Entering Thailand

Door: Co

Blijf op de hoogte en volg co

05 November 2014 | Thailand, Bangkok

Sawadee
Ik had de rechtstreekse tumultueuze vliegreis met China airlines doorgemaakt naast E. - een gecertificeerde ADHD-er. Ze was niet aflatend aan het rommelen, praten, lachen en zich aan het verontschuldigen. E. had het niet aangedurfd om haar medicijnen mee te nemen, gelet op de strenge douane; ze sedeerde zich liever met hard liquor. Ik was haar 'new found friend' en dat heb ik geweten. Ze friemelde geregeld aan me en overlaadde me met gevleugelde kussen ... Omzittenden verdwenen als het even kon naar andere zitplaatsen. Ik zag haar als mijn 'omen' voor deze reis ten leste. Na aankomst ben ik E. uit het oog verloren.
In Bangkok was de verwarring meteen compleet toen er verschillende line up's waren voor een 'visa on arrival'. De meeste rijen aangekondigde aan in Thai - een alfabet waar ik nog weinig of niets van begrijp. Later bleek dat ik geen visum nodig heb omdat ik niet langer dan 28 dagen in Thailand zal blijven. Een taxi naar de wijk waar ik wilde logeren - het liefst weer in Lamphu house - deelde ik met twee jonge Syriërs, die werkzaam waren in Dubai en met een jonge hipster uit Nederland, Ralph, die zich afvroeg waar mijn vriendin was gebleven. E. was een bekende Nederlander in ons deel van het vliegtuig geweest! Het guesthouse van mijn keuze was 'fully booked' zodat ik een nacht elders moest doorbrengen. De dag erna nam ik intrek in Lamphu house - een oase in dit drukke deel van het centrum. Het uitstekende guesthouse heeft een binnentuin met ruime restauratieve voorzieningen.
De eerste dagen probeerde ik aan de temperatuur te wennen - die dik boven de 25 graden is, al is de luchtvochtigheid het grootste struikelblok. De dagen daarna struinde ik rond langs de monumenten die ik nog niet kende van mijn eerdere bezoek aan Bangkok. Enkele wetenswaardigheden werden opgefrist. Een tuk-tukdriver wil je voor een habbekrats rondrijden maar bezoekt dan wel verschillende shops waar jij naar binnen moet (!) en waar je liefst wat moet kopen. Dat levert de driver geld op voor o.a. benzine. Ook werd ik opnieuw vertrouwd met de koers (grofweg 1 euro staat voor 40 Bath) en de prijzen van willekeurig gepresenteerde items: een halve liter Chang beer kost 50 Bath bij seven eleven - een winkelketen van convenient stores, die zo heet omdat de winkels oorspronkelijk open waren van, je raad het al ... en 80 tot 140 Bath in de kroeg. In het weekeinde haalde ik contacten aan met enkele Thaise bekenden, waaronder Nong - de Thaise masseur uit Sloveniël Zij zal me de onbekende, misschien, wel donkere kanten van Bangkok laten zien!
Tot later!

  • 08 November 2014 - 15:57

    Guido:

    Daar Co , leuk je verhalen te lezen ! Dat veraangenaamd ons saaie bestaan. Greets,Guido & familie

  • 14 November 2014 - 12:29

    Hans Bohm:

    Een goeie kop aan een ongetwijfeld boeiende reis, groet uit zonnig Hilversum, mede namens Leny, Hans

  • 14 November 2014 - 14:16

    Carina:

    Haha, goed verhaal van E!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 80290

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: