reverse culture shock - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van co hoek - WaarBenJij.nu reverse culture shock - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van co hoek - WaarBenJij.nu

reverse culture shock

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

10 Februari 2009 | Nederland, Voorburg

De winter geeft bijna de geest … Het is begin februari 2009 en ik denk nog net zo over mijn terugkeer als pakweg vier maanden geleden. Bijna ben ik net zo lang terug als ik op reis was in 2008 en het is heus tijd om opnieuw te vertrekken. Mijn schreeuw voor een 'extended trip' door Azie zwelt aan. Mijn plannen krijgen meer en meer vorm en schreeuwen om aandacht. Ook het aanvankelijk onvolwassen concept van een woon-/werkgemeenschap tegen een berg op de Filippijnen, kraakt in mijn hoofd, het raakt de grenzen van planvorming. Het plan wil de timmerlieden horen, de cementmolen zien en door het glas kijken. Uren kan ik mijmeren over mijn naaste toekomst, maar veel tijd daarvoor heb ik ook weer niet, want mijn werk vraagt ook veel aandacht. Mijn 'bureau' draait op volle toeren. Wat mij met name op de grond houdt zijn praktische bezwaren, al staan ook wetten in de weg. Mijn huis staat te koop en zo af en toe komt de makelaar met een gegadigde. Die kraakt mijn huis dan af, of vindt de helft maar de moeite waard. Dus dat wordt vooralsnog niks. Tijd hebben, daar gaat het om als ik mijn situatie goed beschouw! Wetten die mij hier houden zijn er ook. Een daarvan is de immigratiewet, al weet ik niet of dat een adequate benaming is ... zal ik mij als trots Nederlands ingezetene uitschrijven bij de burgerlijke stand of hier fijn mijn premies, voor zover nodig, blijven betalen? Wil ik straks een pensioentje van de nazaten van vadertje Staat, of verbrand ik alle schepen die nu nog in de haven liggen en kies ik het ruime sop met achterlating van al die prachtige verworvenheden die Nederland kent. Het zijn luxe vraagstukken, hoor ik jullie zeggen. Ik ben de eerste om dat te beamen. Het is even moeilijk om mijn belangrijke en nieuwste motto overeind te houden:
like what you do - do what you like

later

  • 10 Februari 2009 - 06:57

    Ab Van Der Burg:

    Beste Co, hou terdege wel je gezondheid in de gaten. Niet alleen geestelijk, ook lichamelijk. Ergens in den vreemde te moeten lijden omdat in het lichaam het bloed tegendraads stroomt, lijkt me meer een nachtmerrie dan een luxe probleem. Als je de schepen achter je verbrandt, hou dan wel goed contact met de brandweermannen, want geestelijk en lichamelijk letsel is niet overal even makkelijk te dragen. Onrust is een slechte raadgever. Wens je het beste toe. Groet, Ab.

  • 10 Februari 2009 - 07:59

    Len Steenhoek:

    Hoi Co,

    de 20ste heb ik in onze agenda inmiddels staan. Kom je dan meeeten? Bomen we door over bovenstaand.
    Liefs Len

  • 17 Mei 2011 - 13:16

    Hanna:

    niet timbuktu dus, maarMalakka.Ookleuk.

  • 17 Mei 2011 - 14:13

    Co :

    hanna ...
    verklaar je nader ajb?
    wie wat waar?
    ciao co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 80178

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: