op weg naar sibuyan - Reisverslag uit Romblon, Filipijnen van co hoek - WaarBenJij.nu op weg naar sibuyan - Reisverslag uit Romblon, Filipijnen van co hoek - WaarBenJij.nu

op weg naar sibuyan

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

29 Mei 2008 | Filipijnen, Romblon

na mijn afscheid van de farm, uitgezwaaid door mona - die wilde dat ik voor haar zong - en sheryl - die zo knokte met dhl - op weg naar de stad barangas, van waaruit de boot vertrekt die onze trektocht, zoals ton het noemt, gaat beginnen.
mijn aziatische telefoon is overigens weer in de lucht.
juul en ik zijn onze reis, naar de visayas - naast luzon en mindanao het middendeel van de filippijnen - met veel energie en nieuwsgierigheid begonnen. een lange, nachtelijke reis met een veerboot, en dat betekende slapen met 100 mannen, vrouwen en veel kinderen, in militair gelid opgestelde stapelbedjes. ik sprak de halve nacht met neil, een pas afgestudeerde politieagent die ging solliciteren op het eiland panay. hij vertelde dat ze op de filippijnen nog niet aan de familyplanning wilde, het was meer een zaak van familyplanting - waarop wij bulderend van het lachen een biertje dronken in de nacht op die boot waar het merdendeel van de passagiers sliep. deze uitspraak van neil vind ik een aardige variant op multiply and go in plaats van go and multiply, zoals de kerk hier dagelijks predikt. een gemiddeld gezin heet meer dan 8 kinderen! de stemming zat er in die nacht op de boot. evenwel was neil op zoek naar een vrouw - wat hem geen moeilijke opdracht leek want volgens hem zijn de vrouwen verreweg in de meerderheid in de filippijnen (check). na de boot volgde een hachelijke tocht met een bus - een jeepney - en dan opnieuw een veerbootje naar het eiland romblon. de tussenstop naar sibuyan - de galapos van de filippijnen. prachtige vogels, natuur ... ik ben benieuwd. maar eerst uitrusten van de barre tocht.
heerlijk gegeten in een restaurantje van een filippijnse die met een engelsman is getrouwd. samenwonen hoef je hier niet over te denken. het land is zo katholiek dat de paus het gerust kan overslaan. mooie jonge meiden die me vertellen dat hun grootste liefde jesus christus is - daar word ik toch even stil van. ik realiseer me meer en meer dat nederland een seculiere 'oase' is in een wereld van gelovigen.
later.

  • 29 Mei 2008 - 12:41

    Ton:

    leuk stukje Co, geniet van de natuur! Hier alles in orde. Tessel is reuze opgewonden over haar verjaardag (maandag); als ze nou dat verwachte cadeau maar krijgt ... Ze krijgt het. Ierts anders. Fred heeft sinds gister een nieuwe linkerheup. Hij is weer vol optimisme over de toekomst als doet het kreng wel veel pijn, nu nog net zo veel als de oude versleten heup. Hartelijke groet vanuit seculier(?) Den Haag

  • 29 Mei 2008 - 21:45

    Josee:

    lieve coo,!Heb je foto's van de gevangenis bestudeerd!
    Het ziet er wel gezellig uit!
    Lekker huiselijk.
    Ze zien er niet erg crimineel uit!!
    Op zo'n veerboot lijkt me geen pretje!!
    Maar een leuke conversatie met de plaatselijke politie agent is weer hoopvol.

    De paus gaat toch regelmatig naar de fillipijnen?
    lieve man,goeie reis naar ..... en we horen verder!

    kus :johanna esther maria roeleven.

    roeleven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 80183

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: