singapore: heel luxe basis ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van co hoek - WaarBenJij.nu singapore: heel luxe basis ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van co hoek - WaarBenJij.nu

singapore: heel luxe basis ...

Door: co

Blijf op de hoogte en volg co

23 Juli 2009 | Singapore, Singapore

een reis van tegenstellingen moest het haast wel worden. na het uiterst sobere verblijf in tinglayan konden we in singapore onze intrek nemen in het luxe huis van bart en madelon, nederlanders die juist op vakantie in nederland waren. wat onwennig en zeker verlegen met de assistentie van hun filippijnse hulp christy logeerden we enkele dagen in hun prachtig villa die voorzien was van alle gemakken. de dag ving aan met enkele baantjes in het eigen zwembad van bart en madelon. juliette presteerde het zelfs om wel tien minuten te watertrappelen met haar handen boven water - voorwaar een prestatie. in haar geval een kwestie van karakter ;)
over singapore kan ik kort zijn. een verrekt klein staatje - een fractie van nederland - dat vooral uit hoogbouw bestaat, waar zo'n zes miljoen mensen wonen. het lijkt een democratie, maar niets is minder waar. een vrije meningsuiting is in singapore geen gemeengoed. nepotisme viert hoogtij - de zoon van degene die het landje tot wasdom bracht is er nu minister-president. dat begreep ik tenminste van chris, een van de singaporezen die we ontmoetten. chris en nog twee vrienden: desmond en alwyn, kende juliette van een eerdere reis door maleisie waar ze gezamenlijk een dorm van een guesthouse deelden. nog een singaporees die uit de couch surf family komt: glenn, maakte ons verblijf in singapore memorabel. hij haalde ons verrassend genoeg van de luchthaven en vertelde veel over singapore, die strenge regels in het verkeer, dat je vooral geen rood licht moet negeren. een economisch wonder, dat is singapore wel. het lijkt thans een heel grote shopping mall; alle inspanningen lijken gericht op kopen, kopen, en nog eens kopen. de belastingen lijken tamelijk hoog. in verhouding met de overige landen in azie is tabak even duur als in europa en zijn alcoholhoudende dranken wellicht nog duurder. met de hele club brachten we bijna een dag door, bezochten china town - waar glenn als kok werkte in een schnitzel paradijs - en aten verschillende lokale specialiteiten waaronder de durian - een vreselijk stinkende fruitsoort die verschrikkelijk lekker smaakt. na onze luxe recovery in de buitenwijk van singapore trokken we naar malakka, met de bus naar de staat en stad.

later
co


ach ja, jullie willen vast weten wat couch surf is. couch surf - google maar eens... is een community van reizigers - die ook wel bevriend raken, die elkaar in hun woonplaats bij staan met raad en daad en eventueel gratis onderdak bieden.
couch surf vind je in ik geloof meer dan 150 landen in de wereld. ik heb er nog weinig ervaring zoals sommigen van jullie zonder meer zullen begrijpen ;) but to see the city by a native is fun.

  • 05 Augustus 2009 - 19:40

    Liduine:

    Lieve Co, wat een prachtige verhalen weer. Leuk, dat je het me gestuurd hebt, ik hou ervan.
    Ik begrijp, dat het er weer bijna opzit; het zal niet meevallen om weer afscheid te moeten nemen, maar wij verwelkomen je ook weer hier, hoor. Liefs, Liduine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

co

lieve vrienden en familie, ik ga op reis! medio april vertrek ik eindelijk voor langere tijd met mijn rugzak om de stilte van mijn eigen stem weer eens te horen. maar eerst ga ik naar de verenigde staten voor een paar weken - raleigh (NC), new york (NY), chicago (IL), saint louis (MO), memphis (TS), new orleans (LA) en san francisco (CA). pas daarna begint het grote avontuur: dan ga ik naar de filippijnen -het begin van mijn aziëreis. eerst een reis door de filippijnen en dan naar indonesië, vietnam, waarna vermoedelijk cambodja en laos volgen. wie leeft, wie dan zorgt. alleen het nu telt! ik ben vreselijk nieuwsgierig en heb er veel zin in, dat laat zich raden. ik houd jullie zo af en toe op de hoogte van mijn belevenissen. op jullie beurt kunnen jullie ook mij laten weten hoe het met jullie gaat! graag zelfs! en als je een tijdje mee wilt wandelen in azië kan dat uiteraard ook. je bent van harte welkom! stuur me een mailbericht op co@eccovoorburg.nl of - nog beter - laat hier een bericht achter. ik neem contact met je op zodra ik dat kan - niet in alle uithoeken van deze aardbol tref je wifi, dus het kan even duren ... harte groet, co van der hoek

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 80176

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 Februari 2015

azië - en verder

01 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

asia revisited

17 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: